Marktonderzoek vormt de basis voor elk te ontwikkelen product of dienst. Zo ook voor een woning. Wat zijn de kenmerken van de inwoners van een bepaalde woonplaats? Hoe ziet het bevolkingsprofiel er over drie jaar uit? En wat voor soort woningen staan er nu al? Deze en vele andere vragen worden in kaart worden gebracht door middel van een marktonderzoek om uiteindelijk een marktadvies voor een project op een bepaalde locatie te kunnen geven.
Het marktonderzoek bestaat uit:
Marktonderzoek kan in allerlei stadia van ontwikkeling uitgevoerd worden. Bijvoorbeeld om een programma van eisen te kunnen formuleren of om het reeds ontworpen stedenbouwkundig plan te optimaliseren. Bekijk de onderstaande referentieprojecten om te zien bij welke vragen eQmarketing je kan helpen met een marktonderzoek.
Hoe ontwikkelt de woningmarkt zich en wat zijn haalbare v.o.n.-prijzen voor het nieuwbouwplan De BuitenParel?
Voor Wonen à la Carte is een marktscan van de woningmarkt in Rijswijk opgesteld.
Hoe worden de woonwensen van doelgroepen vertaald naar het toekomstige gebied en de woningen?
Op basis van onderzoek is voor Synchroon een programma van eisen geformuleerd.
Wie is onze doelgroep en wat is een marktconform woningbouwprogramma voor het Backer en Rueb terrein in Breda?
Voor AMVEST is de woningmarkt van Breda en omliggende regio onderzocht.
Wat is een marktconforme invulling van een ontwikkelingslocatie in Scharendijke?
Op basis van marktonderzoek is voor AM een ontwikkelingsconcept gemaakt.